Jak zmieniła się rola influencerów w promocji kasyn online?
Kasyna internetowe na różne sposoby starają się dziś promować w sieci. Wykorzystują do tego materiały wideo, newslettery, jak i media społecznościowe. Już od kilku lat ochoczo wchodzą we współpracę z influencerami. Ich zasięgi powodują, że reklama, promocja ma szansę trafić do dużego grona odbiorców.
Influencerzy w kasynach
Influencer to osoba, która dzięki mediom społecznościowym, takim jak Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube, wpływa na nawyki, zakupy czy styl życia swoich odbiorców. Budując grupę obserwujących, zyskują możliwość współpracy z markami, które korzystają z ich usług reklamowych. Influencerzy z tematyką gier, mający 100 tysięcy obserwujących, mogą skutecznie promować kasyna, producentów gier czy sprzęt, docierając do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców.
Znane osoby w sieci prezentują kasyna, ich promocje, a nawet transmitują rozgrywkę na żywo, zachęcając widzów do odwiedzenia platformy i założenia konta. Często odsyłają też do wiarygodnych źródeł, takich jak GHZD, gdzie można porównać bonusy i sprawdzić warunki promocji, łącząc rozrywkę z edukacją.
Zmiana sposobu partnerstwa
Jeszcze kilka lat temu większość influencerów, która współpracowała z kasynami, ograniczała się jedynie do umieszczania linków afiliacyjnych w swoich materiałach lub też tylko wspominała o grze w kasynie. Obecnie kasyna cenią sobie o wiele bardziej aktywne partnerstwo, gdzie influencer staje się twarzą kasyna. Dzięki temu można wraz z nimi tworzyć kampanie reklamowe. Do tego często organizują specjalne konkursy z nagrodami, dzięki czemu widzowie mogą wygrywać specjalne bonusy do wykorzystania w kasynie.
Kasyna obecnie stawiają też na osoby, które mają doświadczenie w hazardzie online. Tego rodzaju internetowe gwiazdy wiedzą więcej na temat obstawiania, jak działają gry. Mają dzięki temu większe szanse na wygrane, a to przekłada się na efekty widoczne na ekranie. Przy tym z reguły nie grają za małe stawki, więc i ich zyski bywają często spore, a to pobudza wyobraźnie widzów, którzy także marzą o sporych wygranych online.
Autentyczność przekazu
Dawniej tworzone przez influencerów treści były dość standardowe, szablonowe, przez co całość nie wypadała zbyt naturalnie. Dziś wręcz wymagane jest większe zaangażowanie samych gwiazd, ich nowatorskie podejście do promocji. Cenione są zindywidualizowane treści, gdzie influencer może pokazać własne doświadczenia w trakcie rozgrywki. Dlatego też bardzo ważne jest to, o czym już wspominaliśmy - najbardziej sprawdzają się osoby, które często grają w kasynach, mają bogatą wiedzę i doświadczenie. Mogą w związku z tym przedstawić strategię na grę, recenzować poszczególne gry, polecać najlepsze bonusy na start.
Zmiana kanałów
Kiedyś popularne były blogi graczy, ich kanały na YouTube. Jak wynika z raportu Statista, platformy takie jak TikTok, Twitch czy Instagram stają się kluczowymi kanałami marketingu kasynowego, szczególnie wśród młodszych odbiorców. Pokazuje się w nich krótko i zwięźle informacje o kasynach promocjach. Do tego Twitch czy YouTube potrafią przyciągać mnóstwo osób podczas transmisji na żywo. Zarówno sam influencer, jak i kasyno mogą dzięki temu wiedzieć, jak duży zasięg ma pojedynczy stream.
Inną sprawą są reklamy w aplikacjach mobilnych. Kasyna nagrywają reklamy z influencerami, w których pokazywane jest, jak dużo wygrywają online. Potem takie reklamy umieszczane są w różnych aplikacjach, przez co mają szansę na trafienie do dużej grupy odbiorców. Reklamy tego typu pojawiają się także w mediach społecznościowych.
Walka z regulacjami
Hazard internetowy nie jest wszędzie legalny, a w wielu krajach panują zupełnie odmienne przepisy prawne, które dotyczą zarówno samych kasyn, jak i ich promocji. To też sprawia, że sporo influencerów musiało zmienić swoją strategię. Reklamowanie kasyn bez licencji jest w Polsce całkowicie zakazane, zgodnie z Ustawą o grach hazardowych z 2017 roku. W związku z tym influencerzy omijają popularne media społecznościowe, przenosząc się na zagraniczne serwisy, których polityka jest bardziej przyjazna hazardowi. To właśnie tam prowadzą wspomniane transmisje na żywo. Często się zdarza, że za pomocą TikToka czy Facebooka po prostu odsyłają do swoich streamów, więc podwójnie korzystają z mediów online.
Podsumowanie
Współpraca kasyn z influencerami nadal jest niezwykle często spotykana, lecz nastąpiło sporo zmian w ostatnich latach. Postawiono przede wszystkim na większą autentyczność, spersonalizowane reklamy. Influencerzy korzystają z różnych serwisów, mediów społecznościowych, są obecni w reklamach, jak i również prowadzą o wiele więcej transmisji na żywo.